סרטן המעי הגס 17.10.2021

ניבולומאב ואיפילימומאב במינון נמוך כטיפול קו ראשון בסרטן מעי גס ורקטום גרורתי

טיפול במשלב ניבולומאב עם איפילימומאב (במינון נמוך) כטיפול קו ראשון בסרטן מעי גס ורקטום גרורתי עם MSI-H/dMMR

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים Lentz ועמיתיו על תוצאות מחקר CheckMate 142 שבחן טיפול במשלב ניבולומאב עם איפילימומאב (במינון נמוך) כטיפול קו ראשון בסרטן מעי גס ורקטום גרורתי עם MSI-H/dMMR. במחקר השתתפו 45 חולי, בגיל חציוני 66 שנים. מינימום מעקב היה 24 חודש, וחציון משך המעקב היה 29 חודש.

שיעור התגובה האובייקטיבית היה 69% עם שיעור תגובה מלא של 13%, ושיעור שליטה במחלה DCR היה 84%. משך התגובה החציוני לא הושג; בקרב 74% מהמטופלים היו תגובות מתמשכות בעת איסוף הנתונים. ההישרדות החציונית ללא התקדמות PFS והישרדות כוללת חציונית OS טרם הושגו. שיעורי PFS ו-OS לשנתיים היו 74% ו-79%, בהתאמה. תועלת קלינית נצפתה ללא קשר למאפיינים דמוגרפיים ומאפייני גידול בסיסיים, כולל מצב מוטציה BRAF או KRAS.

הגרף הבא מראה את משך התגובה בקרב 31 החולים שהגיבו:

תופעות לוואי דרגה 3-4 הקשורות לטיפול התרחשו ב-22% מהחולים; ב-13% מהמטופלים הטיפול הופסק עקב תופעות לוואי הקשורות לטיפול.

לגבי תוצאות ארוכות טווח: מתוך 19 חולים שהפסיקו את הטיפול במחקר ולא קיבלו טיפול נוסף לאחר מכן, ל-14 הייתה הערכת מחלה אחת לפחות במהלך המעקב. עשרה מתוך 14 חולים ללא טיפול אלה נותרו ללא התקדמות מחלה.

המחקר המשיך לגייס ולטפל בעוד 119 חולים אשר תוצאותיהם אינן מובאות כאן עדיין ויעודכנו בהמשך.

נושאים קשורים:  סרטן המעי הגס,  ניבולומאב,  איפילימומאב,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו