נושא mCRC בחסות חברת Merck 10.10.2021

יעילות, בטיחות וגורמים פרוגנוסטיים של טיפול עם פולפוקס, סטוקסימאב וסימבסטטין

הוספת סימבסטטין לטיפול עם פולפוקס וסטוקסימאב משפרת תוצאי שרידות בסרטן קולורקטאלי

סרטן המעי הגס. אילוסטרציה

סרטן קולורקטאלי הוא מהממאירויות הנפוצות עם תחלואה ותמותה גבוהות מאוד. התסמינים המוקדמים של סרטן קולורקטאלי לרוב לטנטיים ורוב המטופלים מאובחנים בשלב בינוני עד מתקדם. בשלבים אלה לרוב התפספסה הנקודה בה ניתן היה לבצע את ההתערבות הניתוחית היעילה ביותר והוצאת הגידול לרוב לא תניב תוצאות מספקות. לכן לרוב, בקליניקה נהוג לתת טיפול מכוון או טיפול כימותרפי כטיפול הראשי. מרשם לטיפול עם פולפוקס (mFOLFOX6) נהוג כיום לטיפול בסרטן קולורקטאלי מתקדם. התרופות העיקרית בפרוטוקול זה כוללות אוקסליפלטין (oxaliplatin) ו-5 פלואורואורציל (5-FU). עוד ידוע כי מטופלים עם סרטן קולורקטאלי מתקדם המקבלים טיפול כימותרפי סטנדרטי יכולים להשיג שיעורים גבוהים יותר של כריתת גרורות כבדיות שאינן ברות הוצאה, וכתוצאה מכך לשיפור משמעותי בהישרדות.

במחקר זה, קיבלו מטופלים עם סרטן קולורקטאלי פרוטוקול המשלב אוקסליפלטין, קלציום פולינאט, 5-FU כ-mFOLFOX6 בשילוב עם סטוקסימאב וסימבסטטין. במסגרת המחקר העריכו החוקרים את היעילות הקלינית, הפרוגנוזה והגורמים הפרוגנוסטיים.

תוצאות המחקר הדגימו כי תוספת של סימבסטטין לטיפול עם פולפוקס וסטוקסימאב הביאה לשיפור היעילות של הטיפול, הפחיתה את ההיארעות של תופעות לוואי ושיפרה את שיעור השרידות הכוללת. כמו כן, נמצא כי הטיפול הביא להארכה של זמן השרידות הכוללת. בבחינת הפקטורים הפרוגנוסטיים, נמצא כי הדירוג הפתולוגי וגרורות פריטוניאליות היו הגורמים המשפיעים ביותר על זמן ההישרדות של מטופלים עם סרטן קולורקטאלי גרורתי.

תוצאות מחקר זה מדגימות כי טיפול עם פולפוקס, סטוקסימאב וסימבסטטין הביא לשיפור בשרידות הכוללת של מטופלים עם סרטן קולורקטאלי. כמו כן, נמצא כי בנוסף לשיעור השרידות הכללית הגבוה יותר, גם זמן ההישרדות של מטופלים שקיבלו טיפול זה ארוך יותר.

מקור: 

Li G. et al. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine (2021). https://doi.org/10.1155/2021/2280440

נושאים קשורים:  נושא mCRC בחסות חברת Merck,  סרטן קולורקטלי,  סטוקסימאב,  סימבסטטין