הכר את המומחה 09.05.2021

"אונקולוגיה היא באמת התחום המעניין ביותר בעיני. שילוב של המון אתגר במחקר, ידע ורפואה מתקדמת"

מדור חדש באתר האיגוד - הכר את המומחה, והפעם: ד"ר ברליז ויזנגרין מהמערך האונקולוגי באיכילוב

מקום עבודה: מזה חמש וחצי שנים אני עובדת במערך האונקולוגי באיכילוב, לאחרונה סיימתי את ההתמחות.

גיל: בת 37.

מקום מגורים היום: גבעתיים.

היכן גדלתי:

נולדתי וגדלתי ברמלה. אני אומנם בת יחידה אבל גדלתי במשפחה גדולה של המון דודים ובני דודים ועם הרבה שעות בשכונה ובמכולת של אבא שלי. בתיכון למדתי בבית ספר להנדסאים של אוניברסיטת תל אביב וישר משם עברתי לבית ספר לרפואה בב"ש שם למדתי במסגרת העתודה האקדמאית.

מה אוהב/ת לעשות בשעות הפנאי: 

לבלות עם המשפחה שלי. אני אמא לשני ילדים מדהימים (אסף בן 7 ורות בת 6) שנולדו בהפרש קטן והזמן איתם ועם בן זוגי (דרור) הוא החשוב ביותר מבחינתי. אנחנו משתדלים לשלב טיולים עירוניים ותרבותיים (שאני אחראית עליהם) עם טיולים בטבע (שבן הזוג אחראי עליהם) ותמיד תמיד אוכל טוב.

המלצת קריאה:

"החברה הגאונה" מאת אלנה פרנטה. קראתי את כל הסדרה לפני הרבה שנים ולאחרונה גם צפיתי בסדרה המעולה של HBO בהשראת הספרים.

סרט אהוב:

"ממזרים חסרי כבוד" של טרנטינו. קודם כל מכיוון שהכתיבה והמשחק מצויינים. שנית, אני מאוד אוהבת סרטים על מלחמת העולם השניה וההיסטוריה החליפית לא מצליחה להרוס את העניין.

מה אני אוהב/ת במקצוע הרפואה?

אני חושבת שזה מקצוע מורכב מאוד. בצבא למדתי לנהל את הזמן, לתעדף משימות תוך כדי שמירה על רמת רפואה טובה. זה היה מאוד מאתגר אבל בסופו של דבר למדתי המון. גם היום, הצורך לשלב בין רמת ידע גבוהה, לימוד בלתי פוסק של טכנולוגיות ותרופות חדשות יחד עם אנושיות וחמלה לאנשים שזקוקים לנו היא מאתגרת. ואני אוהבת את זה.

למה דווקא אונקולוג/ית?

אונקולוגיה הוא באמת התחום המעניין ביותר בעיני. שילוב של המון אתגר במחקר, ידע ורפואה מתקדמת ומתפתחת בקצב מסחרר. יחד עם האתגר האנושי. החולים שלנו והמשפחות שלהם שפוגשים אותנו בשעתם הקשה ביותר, התגשמות הפחדים שלהם ממש. ובדיוק בנקודה הזאת יש לנו יכולת להשפיע. גם אם לא לרפא, לטפל. וזה המון עבורי.

המנטור שלי:

כל דור האונקולוגיות הוותיקות. בכל מפגש איתן תמיד מדהים אותי שהן גדלו וצמחו והפכו לחוקרות ורופאות מדהימות, יחד עם חיי משפחה, בתקופה שזה היה פחות מקובל וטבעי ובעולם שהיה ברובו גברי. אני באמת חושבת שהן סללו ברגליהן את הדרך שלנו כרופאות וכאונקולוגיות. הן מקור השראה בעייני ואני מודה להן על כך.

וכמובן פרופ' עידו וולף, מנהל המערך שלי. שעוד מימי כסטודנטית לרפואה אני מגיעה אליו בכל (!) שאלה ולכל התייעצות. מקצועית ואישית.

איפה אני בעוד עשר שנים?

שאלה טובה. קודם כל שנהיה בריאים. אני מקווה שאצליח להמשיך לשלב את חיי המשפחה שלי עם עבודת מרפאה בתחום סרטן הריאה ומחקר פורה.

נושאים קשורים:  הכר את המומחה,  ד"ר ברליז ויזנגרין
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו