וובינר 28.04.2021

וובינר מדעי של האיגוד: מדיניות מינון אימונותרפיה

25 במאי 2021 בשעה 17:30-19:15

לתוכנית ורישום, לחץ/י כאן

כידוע לכולם, בחודשים האחרונים קופ"ח כללית מאשרת את תרופות האימונותרפיה על פי חישוב מינון למשקל הגוף ולא על פי מינון קבוע כפי שתרופות אלו ניתנו במחקרים ואושרו לשימוש בהתוויות השונות.

האם מהלך זה, אשר מביא לחסכון כספי גדול, פוגע בבריאות החולים ובסיכויים להחלים ממחלתם או לא? האם ניתן לתת תרופות לחולים במינון נמוך יותר מהמינון שאושר ברישום התרופה להתוויה מסוימת?

האיגוד האונקולוגי רוצה לגבש המלצות מקצועיות בסוגיות אלו על מנת לדאוג לביטחון החולים שלנו ולהציג עמדה מקצועית אל מול החלטות מערכת הבריאות בישראל.

הוובינר מאורגן על ידי ועד האיגוד, בשיתוף עם חוגי הריאה והמלנומה ובעירוב גורמים מקצועיים נוספים (נציג איגוד הפרמקולוגיה, נציג כללית, נציג משרד הבריאות).

שריינו את הזמן ביומנים - נוכחותכם ותגובתכם חשובה.

נושאים קשורים:  וובינר,  כנסים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו

דעה אישית וכניראה פחות פופולרית בקרב אונקולוגים. קודם כל כמה עובדות. בתרופות האימונותרפיות אין גרף מינון-תגובה. כלומר העלאת מינון לאודווקא יעילה יותר והורדת מינון לאו דווקא מורידה יעילות.
בתהליך פיתוח תרופה ומציאת המינון תמיד נסמכים על מודלים פרמקוקיטנטים/מתמטיים.
חברת תרופות היא גוף כלכלי.

במחקרים המוקדמים מנסים כמה מינונים ובוחרים את המינון האופטימלי מבחינת יעילות-רעילות. בתרופות המדוברות נוסו בהצלחה כמה מינונים שהשיגו אותן תוצאות.
משיקולים כלכליים חברת התרופות (כמעט) תמיד תבחר את המינון הגבוה ביותר שאפשר(מבלי להזיק לחולים). יתרה מזאת - חברת התרופות תייצר את התרופה באריזות אשר ״יחשקו״ את המשתמש. הסבר: אם אפשר לתת לחולה השוקל 70ק״ג תרופה במינון 3מ״ג/לק״ג (=210 מ״ג) או במינון 240 מ״ג (בלי להתחשב במשקל) והחברה מייצרת רק בקבוקונים של 240מ״ג אז או שנזרוק 30מ״ג של תרופה יקרה להחריד לפח, או שנשתמש במינון 240 בלי לזרוק לפח. זה לא מינון מופחת זה מינון שמחושב אחרת!
אני אישית לא ראיתי מחקר משכנע בו שימוש במינון ״מופחת״ פוגע בחולים ואשמח לראות אם יש כזה.
קופ״ח כללית - שיש לה הרבה חולים מטופלים בו״ז - ״מעדיפה״ להעביר את ה 30 מ״ג לטיפול בחולה נוסף (או לחסוך את העלות ולהשקיע במקום אחר). זה כל חטאה!
הקופה לא המציאה מינון חדש.
הטעות של הקופה שהיא עשתה זאת באופן חד צדדי. לו היה תיאום מראש והבנות מולהרופאים המטפלים אני בטוחה שזה היה נגמר אחרת.