נושא mCRC בחסות חברת Merck 13.11.2020

Irinotecan בתוספת Cetuximab כטיפול קו שלישי בסרטן מעי גס גרורתי מסוג KRAS – מחקר פאזה 2

מחקר זה מצא ש-Irinotecan בתוספת Cetuximab היה בטוח ויעיל כטיפול קו שלישי ב-mCRC

סרטן המעי הגס. אילוסטרציה

ל-Regorafenib או ל-trifluridine/tipiracil כטיפול קו שלישי (third line treatment) יש יעילות מוגבלת בסרטן מעי גס גרורתי (mCRC). מחקר פאזה 2 זה בדק את היעילות והבטיחות של Irinotecan בתוספת Cetuximab כטיפול קו שלישי במטופלים הסובלים מ-mCRC (מסוג KRAS wild-type) שהשיגו תועלת קלינית בטיפול קו ראשון המכיל Cetuximab. התוצא העיקרי היה שיעור הישרדות ללא התקדמות המחלה (PFS) למשך 3 חודשים.

תוצאות בהם מעל ל-45% מהמשתתפים היה PFS של 3 חודשים, נחשבו מבטיחות, בעוד שתוצאות בהם מתחת ל-15% מהמטופלים היה PFS של 3 חודשים, נחשב כלא מקובל. המטופלים סווגו לקבוצות עם הפסקה בטיפול ב-Cetuximabי(CFI) ארוכה וקצרה בניתוח תת-קבוצתי.

בקרב 34 מטופלים שקיבלו טיפול לפחות פעם אחת, שיעור PFS לשלושה חודשים היה 44.1% (רווח בר-סמך 95%, 27.4%-60.8%). חציון ה-PFS וההישרדות הכוללת היו 2.4 ו-8.2 חודשים, בהתאמה. שיעור התגובה ושיעור השליטה במחלה היו 2.9% ו-55.9% בהתאמה. PFS והישרדות כללית היו ארוכים משמעותית בקבוצה בעלת ה-CFI הארוך לעומת קבוצת ה-CFI הקצר.

Irinotecan בתוספת Cetuximab כקו שלישי לטיפול ב-KRAS wild-type mCRC היו בטוחים ובעלי פעילות מבטיחה, במיוחד אצל אלו עם CFI ארוך, המצדיק מחקר נוסף בפאזה 3.

מקור:

Masuishi. T. Et al. (2020) British Journal of Cancer. Published online

נושאים קשורים:  נושא mCRC בחסות חברת Merck,  סרטן מעי גס גרורתי,  טיפול קו-שלישי,  מחקר פאזה 2
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו