דרמטיטיס אטופי 26.01.2020

השפעת תוספי אנזימי לבלב בילדים עם דרמטיטיס אטופי ואלרגיה למזון

מטרת החוקרים היתה לקבוע האם מתן תוספי אנזימי לבלב הוא טיפול יעיל ובטוח לאטופיק דרמטיטיס עמיד לטיפול בילדים הקשור באלרגיה למזון

דרמטיטיס אטופית. אילוסטרציה

דרמטיטיס אטופי הוא מחלה דלקתית כרונית של העור המשפיעה על המטופלים ועל משפחותיהם. הטיפולים המקובלים כיום יכולים להקל על הסימפטומים אך לא מונעים או מרפאים את המחלה.

מטרת החוקרים היתה לקבוע האם מתן תוספי אנזימי לבלב הוא טיפול יעיל ובטוח לאטופיק דרמטיטיס עמיד לטיפול בילדים הקשור באלרגיה למזון.

החוקרים ערכו מחקר קליני ראשוני ללא סמיות תוך שימוש במבנה מקרה בקרה. מטופלים עם אטופיק דרמטיטיס בחומרה קשה ואלרגיה ידועה למזון, שהיו עמידים לטיפול מקובל ודיאטות מחריגות סוגי מזון ספציפיים, גויסו וטופלו במשך שישה שבועות עם תוספי אנזימי לבלב.

התוצא העיקרי היה חומרת הדרמטיטיס האטופי שהוערכה על ידי מדד ה-SCORAD. תוצאים שניוניים היו סמנים לחדירות המעי (סוכרוז בשתן והפרשת לקטולוז/מניטול).

החוקרים כללו במחקר 11 מטופלים שענו על קרטריוני המחקר. לאחר ששת שבועות הטיפול בתוספי אנזימי הלבלב נצפה שיפור משמעותי בדרמטיטיס האטופי (SCORAD ציון 52.3 ±5.5 לעומת 34.6±7.6, p=0.0008).

הטבה נצפתה בקרב 9 מתוך 11 המטופלים, ללא תופעות לוואי חריגות. כמו כן נצפה שיפור בהפרשת הסוכרוז בשתן עד לרמה השווה למשתתפי ביקרות שהותאמו לפי גיל (p<0.05). לעומת זאת יחס הלקטולוז/מניטול המופרשים בשתן נשארו גבוהים באופן לא תקין בהשוואה לבקרות (p=0.01).

לסיכום, תוספי אנזימי לבלב היו קשורים לשיפור במחלת דרמטיטיס אטופי ובחדירות המעי הדק. דרוש מחקר קליני נוסף מבוקר אינבו עם רנדומיזציה לפני שטיפול זה יכול להיות מומלץ לאוכלוסיית החולים שנבדקה במחקר זה.

מקור: 

Singer S, et al. (2019) Pediatric Drugs 21(1): 41-45

נושאים קשורים:  מחקרים,  תוספי אנזימי לבלב,  דרמטיטיס אטופי,  אלרגיה למזון
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו