טרומבוציטופניה 13.01.2020

טיפול עם Romiplostim מתקן טרומבוציטופניה ומאפשר חזרה לטיפולים כימותרפיים

החוקרים הדגימו את היעילות של Romiplostim בתיקון ספירת הטסיות בקרב מטופלים עם טרומבוציטופניה שנגרמה בעקבות כימותרפיה והראו כי מרבית המטופלים יכלו לחדש את הטיפול הכימותרפי בבטחה

ספירת טסיות בדם. אילוסטרציה

טרומבוציטופניה הנגרמת בעקבות כימותרפיה (CITי– Chemotherapy-יinduced thrombocytopenia) מובילה לדחייה או הפחתה של הטיפולים במחלת הסרטן. כיום אין טיפול מאושר למצבים הללו.

החוקרים ביצעו מחקר אקראי שלב 2 שבחן טיפול עם Romiplostim, בהשוואה למעקב ללא טיפול, בקרב מטופלים עם גידולים מוצקים שפיתחו CIT. לפני גיוסם למחקר, המטופלים היו עם ספירה טסיות נמוכה מ-100,000 למיקרו ליטר במשך ארבעה שבועות לפחות, על אף דחייה או הפחתת המינון של הכימותרפיה. חלק מהמשתתפים קיבלו טיפול שבועי עם Romiplostim בטיטרציה, עם ערך מטרה של ספירת טסיות של 100,000 למיקרו ליטר ומעלה, והיתר היו תחת ניטור וטיפול רגיל.

נקודת הסיום המרכזית של המחקר הייתה תיקון ספירת הטסיות תוך שלושה שבועות. במהלך המחקר, 23 מטופלים טופלו במהלך שלב הרדנדומיזציה, ו-37 מטופלים נוספים טופלו בשלב ה-Romiplostim, בזרוע יחידה. נקודת הסיום המשנית הייתה חידוש הטיפול הכימותרפי ללא חזרה של CIT.

בשלב הגיוס למחקר, ספירת הטסיות הממוצעת הייתה 62,000 למיקרו ליטר. בשלב הרדנדומיזציה, 14 מתוך 15 (93%) מטופלים שקיבלו Romiplostim הדגימו תיקון בספירת הטסיות תוך שלושה שבועות, בהשוואה למטופל אחד בלבד מתוך שמונה (12.5%, P<0.001) בקבוצת הביקורת. באנליזה שכללה את כל המטופלים שקיבלו Romiplostimי(N=52), ספירת הטסיות הממוצעת לאחר שבועיים של טיפול הייתה 141,000 למיקרו ליטר. בנוסף, ספירת הטסיות הממוצעת בקרב שמונת המטופלים שהיו תחת מעקב, לאחר שלושה שבועות, הייתה 57,000 למיקרו ליטר. כמו כן, 44 מטופלים שהגיעו לספירת טסיות תקינה, לאחר טיפול עם Romiplostim, חידשו את הטיפולים הכימותרפיים והמשיכו לקבל Romiplostim אחת לשבוע. החוקרים מצאו כי רק שלושה מטופלים (6.8%) חוו ירידה או דחייה חוזרת של הטיפול הכימותרפיים בעקבות CIT מבודד.

המחקר הפרוספקטיבי הנוכחי בחן טיפול עם Romiplostim במצבים של CTI. החוקרים הסיקו כי Romiplostim הוא טיפול יעיל לתיקון CIT, וכי ניתן להשתמש בו לצורך חידוש כימותרפיה ללא חזרה של CIT בקרב מרבית המטופלים.

מקור:

Soff, G.A. et al. (2019) Journal of Clinical Oncology 37.

נושאים קשורים:  טרומבוציטופניה,  כימותרפיה,  טסיות,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו