ניסויים 17.07.2019

עדכונים על ניסויים קליניים אחרונים בתחום אי ספיקת לב

למרות ההתקדמות באי ספיקת לב, התמותה והתחלואה נותרו גבוהות ביותר בקרב החולים. ניסויים קליניים אחרונים מראים אסטרטגיות טיפול מבטיחות שעתידות להשפיע על הפעילות הקלינית בתחום

ניסוי קליני (אילוסטרציה)
ניסוי קליני (אילוסטרציה)

אי ספיקת לב מייצגת בעיה בריאותית משמעותית ההולכת וגדלה בעולם המפותח. קבוצת קרדיולוגים אמריקאים מיוסטון, טקסס פרסמו סקירה בכתב העת current opinion cardiology שנועדה לבדוק את הניסויים האחרונים של אי ספיקת לב, אשר השפיעו באופן משמעותי על הניהול של אי ספיקת לב.

למרות ההתקדמות באי ספיקת לב, התמותה והתחלואה נותרו גבוהות ביותר בקרב החולים. ניסויים קליניים אחרונים מראים אסטרטגיות טיפול מבטיחות שעתידות להשפיע על הפעילות הקלינית בתחום. בין החידושים שהחוקרים מפרטים עליהם בעבודת הסקירה נכללים מניעת אי ספיקת לב בעזרת שימוש במעכבי SGLT2 בחולים עם סוכרת וסיכון לתחלואת לב וכלי דם, טיפולים חדשים שעשויים לעצור את התקדמות המחלה בעמילואידוזיס לבבי, טיפול בברזל תוך ורידי באנמיה בחוסר ברזל באי ספיקת לב סיסטולית כרונית, טיפול טרום התקדמות מחלה עם חוסם קולטן אנגיוטנסין ומעכב נפריליסין (ARNi) בחולים המאושפזים בשל אי ספיקת לב לא מפוצה חריפה, ומכשירי LVAD עם זרימה רציפה בעלי עמידות מוגברת ויעילות בחולים עם אי ספיקת לב בשלב D.

החוקרים מסכמים כי הניסויים הקליניים האחרונים עם מעכבי SGLT2, טיפולים המכוונים עמילואידוזיס לבבי (transthyretin), מתן ברזל, שימוש בחסם קולטן אנגיוטנסין עם עיכוב neprilysin ומכשירים חדשים המספקים תמיכה מכנית במחזור הדם עתידים לשנות את הפרקטיקה הקלינית למניעה וטיפול באי ספיקת לב. המאמר מציג סיכום של ניסויים חשובים והנו בעל ערך מעשי הן לרופאים והן לחוקרים.

מקור:

Parikh, Vishal, Anju Bhardwaj, Ajith Nair, and Biykem Bozkurt. "Update in recent clinical trials in heart failure." Current opinion in cardiology 34, no. 4 (2019): 307-314.

נושאים קשורים:  אי ספיקת לב,  אנטרסטו,  sacubitril/valsartan,  ENTRESTO,  ARNI,  LVAD,  SGLT2,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו