דרמטיטיס 21.02.2019

אפיון דרמטיטיס לאחר טיפול במעכב PD-1/PD-L1 והקשר לתוצאים אונקולוגיים

דפוסי דרמטיטיס לאחר חשיפה למעכבי PD-1/PD-L1 ותוצאים אונקולוגיים הקשורים לדרמטיטיס

תופעות לוואי עוריות נפוצות עם מעכבי מוות מתוכנן 1 (PD-1)/ מוות מתוכנן ליגאנד 1 (PDL). עם זאת, הטבע של תופעת הלוואי העורית הספציפית של דרמטיטיס לא נחקר בקרב מעכבי PD-1/PD-L1 שונים. תוצאים אונקולוגיים אשר עשויים להיות קשורים לדרמטיטיס אינם מאופיינים היטב.

מטרת מחקר זה הינה להעריך את הטבע של דרמטיטיס לאחר חשיפה למעכבי PD-1/PD-L1 ותוצאים אונקולוגיים הקשורים לדרמטיטיס.

לצורך כך, החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי, מקרה-ביקורת, במרכז אקדמי אחד.

הדפוסים ההיסטולוגיים הנפוצים ביותר היו lichenoid dermatitis 50% ו- spongiotic dermatitis 40%. שיעור התגובה הכללי של הגידול היה 65.0% עבור המטופלים ו-17.0% עבור מקרי הביקורת (p=0.0007) (יחס סיכויים, 7.3; רווח בר-סמך 95%, 2.3-23.1). זמן השרידות ללא מחלה וזמן השרידות הכולל היו ארוכים באופן מובהק עבור המקרים מאשר עבור הביקורת על ידי אנליזת קפלן-מאיר (P<0.0001 ו-0.0203, בהתאמה).

לסיכום, דרמטיטיס מסוג Lichenoid ו-spongiotic הקשורה למעכבי PD-1/PD-L1 עשויה להיות סימן של תגובה חיסונית ושיפור תוצאים אונקולוגיים. הערך שלה בניבוי תוצאי סרטן דורש מחקר נוסף באמצעות מחקרים פרוספקטיביים רב-מרכזיים עבור סוגי סרטן ספציפיים.

מקור: 

Lee, C.K.M. et al. (2018) Journal of the American Academy of Dermatology. 79(6)

נושאים קשורים:  מחקרים,  אוטואימוניות,  דרמטיטיס,  אימונותרפיה,  סרטן עור
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו