חדשות 05.03.2018

מרפאה אונקולוגית מותאמת אישית לחולי סרטן במשכן חדש ב"איכילוב"

עם השקת המערך החדש, יעניק בית החולים כ-1,000 בדיקות גנטיות מולקולריות מותאמות אישית שאינן בסל, למי שידם אינה משגת, תרומת משפחת סגול כחלק מהאסטרטגיה של רפואה מותאמת אישית

בית החולים "סוראסקי-איכילוב" (מקור: ויקיפדיה)

המערך האונקולוגי באיכילוב לרפואה אונקולוגית מותאמת אישית לחולי סרטן עבר בשבוע שעבר למשכן חדש ומפואר בבניין סמי עופר.

בטקס רב רושם במעמד סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי, פרופ׳ רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, פרופ׳ עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי והתורמים - מר סמי וטובה סגול ומר מריוס נכט ואמו אנטה נכט, נחנך המשכן החדש שמתפרס של שתי קומות רחבות שצמודות זו לזו - מהמרפאות, לאשפוז יום ועד למחלקת אשפוז ומערך הפליאטיבי, שכולו נבנה ותוכנן מתוך מחשבה כיצד להיטיב עם המטופל רפואית ושירותית.

עם השקת המערך החדש, יעניק בית החולים כ-1,000 בדיקות גנטיות מולקולריות מותאמות אישית שאינן בסל, למי שידם אינה משגת, תרומת משפחת סגול כחלק מהאסטרטגיה של רפואה מותאמת אישית.

פרופ׳ וולף מסר בדבריו: ״היום אנחנו יודעים במערך להתאים לכל חולה סרטן את הטיפול המותאם אישית עבורו. זה העולם החדש של הרפואה האונקולוגית ואנחנו באיכילוב מובילים אותו ברמה לאומית״.

לדברי סגן השר ליצמן: ״מכל העולם באים ללמוד מאיתנו רפואה וזו עדות למצב המצוין של מערכת הבריאות הישראלית כשאיכילוב ידוע כבית החולים המוביל בישראל. אני מצדיע לפרופ׳ גמזו על המהפכה שהוא מוביל באיכילוב".

כמו כן ציין סגן השר ליצמן: "בניגוד לפרסומים, לא חזרתי מעמדתי בנושא הקנאביס. מדובר בסם ככל הסמים וחובה עלינו שהחולים יקבלו בצורה מכובדת אבל לא לזרוק את הקנאביס למקומות לא רצויים. לדעתי, לא מכובד לייצא סם לחוץ לארץ אבל אני מסכים למהלך זה. כמו כן, אני מבטיח שהממשלה תעמוד עד שנת 2019״.

התורם מריוס נכט הצהיר כי : ״כמו שבנינו את צ׳ק פוינט, ככה נבנה כאן את המערכת הטכנולוגית והרפואית המתקדמת ביותר לחולי סרטן בישראל. אני פונה מכאן לעוד תורמים כדי להגשים חזון זה ולשים את מדינת ישראל על המפה הרפואית העולמית״.

סמי סגול מסר בהתרגשות כי ״חייבים לטפל בבריאות ובמניעה של מחלות ואני מאמין בכל ליבי שהמודל האונקולוגי החדש שיוצא מאיכילוב ישפר משמעותית את תוצאות הריפוי של חולי הסרטן ויביא לרווחת המטופל. ישראל תהיה אחד המרכזים החשובים בתחום הרפואה העולמית ואפעל ביחד עם מר נכט ומוריס קהן כדי להשקיע ברפואה ובמחקר ולהביא לכאן את מיטב המוחות. זו משימת חיי״.

פרופ׳ רוני גמזו חתם את האירוע בהסבר על השינוי המהותי בגישה הטיפולית בחולי סרטן כיום באיכילוב: ״המערך האונקולוגי מביא את הבשורה הרפואית המתקדמת ביותר שיש לעולם הרפואה להציע היום, כולל במחקרים פורצי דרך של תרופות מחוץ לסל שמבוצעים בישראל רק באיכילוב. כימותרפיה ואפילו תרופות ביולוגיות הן כבר לא הטיפול לחולי סרטן אלא מציאת התרופה המשולבת והנכונה ספציפית לכל חולה בנפרד עם ריצוף גנים כשבעתיד זה יהיה קיים לכולם. כך גם הובלתי בוועדת הסל כשהכנסתי תרופות חדשניות ובדיקות ייחודיות למציאת הטיפול הנכון לחולי סרטן".

עוד ציין פרופ' גמזו: "הרפואה האונקולוגית הולכת לטיפולים סולידיים עם אשפוזים ממושכים יותר ועם תרופות אונקולוגיות שמחייבות אותנו להגדיל  את מספר המיטות במחלקות האשפוז לחולי סרטן וכך עשינו".

נושאים קשורים:  רפואה אונקולוגית מותאמת אישית,  איכילוב,  פרופ' רוני גמזו,  הרב יעקב ליצמן,  מחלת הסרטן,  דיקות גנטיות מולוקולריות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו