הודעות 27.12.2017

הכרה במכוני רדיותרפיה

עדכונים לגבי החלטת המועצה המדעית לגבי תחום הרדיותרפיה וקשרי האיגוד עם ארגון ESTRO

חברים יקרים,

בחודש מרץ 2017 נבחר ועד חדש לאיגוד ולאחר מכן בוצעו בחירות ליו"ר בחוגים השונים. הבחירות בחוג הרדיותרפיה נסובו סביב הרצון של חלק מחברי החוג להקים איגוד עצמאי לרדיותרפיה וגרמו לשסע בין חברי החוג עצמו. בבחירות שהתקיימו, השתתפו 21 מבין 38 חברי החוג ופרופ' צבי סימון אשר הוביל את הדרישה להפרדת הרדיותרפיה, זכה בבחירות. מאז הבחירות, כל הפעילות של החוג התרכזה בניסיון להביא לפיצול מלא של מקצוע האונקולוגיה בארץ. בעקבות "מאמצים" אלו, הגיע הנושא לדיון במועצה המדעית של הר"י ולאחר מכן בוועדה להכרה בהתמחות.

ועד האיגוד שמח עם החלטתה האחראית של המועצה המדעית לשמור על אחדות מקצוע האונקולוגיה בארץ. החלטתה של הוועדה להכרה בהתמחות מצורפת ואנו מבקשים מכל המכונים האונקולוגיים בהם פועלות יחידות לרדיותרפיה לנהוג בהתאם להחלטות המפורטות במסמך.

בנוסף, ברצוננו להודיע שקשרי האיגוד עם ארגון ESTRO ממשיכים להיות טובים וד"ר רפי פפר ייצג את האיגוד בפגישה לכתיבת הסילבוס החדש של ESTRO. אנו מקווים שהסילבוס יאושר במהרה על ידי המועצה המדעית בארץ. עם סיום הוויכוח בנושא פיצול המקצוע וההכרעה לטובת "אחדות", אנו מלאי תקווה שכל מומחי הרדיותרפיה יפנו את כוחם להכשרת הדור הצעיר של המקצוע והכנת השאלות לבחינות הקרבות שבדרך.

הסבר מפורט על השתלשלות הוויכוח והדיונים סביבו יינתן במליאת האיגוד בסיום ISCORT.

שנה אזרחית טובה לכולם, הרבה בריאות והצלחה

ועד האיגוד

נושאים קשורים:  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו