מחקרים 06.07.2016

מאפיינים קליניים של טיפול כירורגי בסרטן הערמונית בקרב נשאי HIV

במחקר רטרוספקטיבי כריתה רובוטית של בלוטת הערמונית הוכחה כיעילה ובטוחה גם בקרב נשאי HIV, הזיהום הנגיפי לא שיקף סיכונים עודפים ולא פגע בתוצאות הקליניות

כיום יותר ויותר נשאי HIV נזקקים לטיפול כירורגי בסרטן הערמונית. חוקרים מארה"ב ביקשו לבחון לעומק את המאפיינים הקליניים היחודיים ואת התוצאות הניתוחיות של כריתה לפרוסקופית רובוטית של הערמונית כטיפול בממאירות ממוקמת בקרב נשאי הנגיף. תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת International Urology and Nephrology.

בעוקבת המחקר נכללו 2,175 חולים בעלי מאפיינים סוציודמוגרפיים דומים שלקו באדנוקרצינומה ממוקמת של בלוטת הערמונית, 13 מהם זוהו כנשאי HIV. כל החולים עברו כריתה רובוטית לפרוסקופית של הבלוטה הנגועה. מדדי ההשוואה בין נשאי הנגיף ליתר החולים כללו את מאפייני גידול, תוצאות ניתוחיות ובתר ניתוחיות, דירוג גליסון, חדירה מקומית של השאת, השנות ביוכימית ואת שכיחות סיבוכי הניתוח.

מניתוח התוצאות עולה כי רמה של PSA הייתה גבוהה יותר, ברם לא באופן מובהק, בקרב נשאי HIV, רמת הסיכון על פי סולם ד'אמיקו D'Amico risk assessment של נשאי HIV הייתה גבוהה מיתר החולים (P<0.005). לא נרשמו סיבוכים בתר ניתוחיים משמעותיים בכל עוקבת החולים. התוצאות הקליניות של נשאי HIV היו טובות ושקולות לתוצאות של חולי סרטן הערמונית שאינם נשאי הנגיף. בתקופת המעקב שיעורי השרידות ללא השנות ביוכימית היו גבוהים ודומים בקרב נשאים ולא נשאים.

החוקרים מסכמים כי כריתה רובוטית של בלוטת הערמונית כטיפול בממאירות ממוקמת היא שיטה יעילה ובטוחה גם בקרב נשאי HIV. הנשאות לא שיקפה סיכונים עודפים משמעותיים ולא פגעה בתוצאות הקליניות, לכל הפחות בטווח הקצר.

מקור:

Int Urol Nephrol. 2016 Jun 18. [Epub ahead of print]
Clinical characteristics and outcomes of HIV-seropositive men treated with surgery for prostate cancer.
Izadmehr S1,2, Leapman M1,2, Hobbs AR1,2,3,4, Katsigeorgis M4, Nabizada-Pace F1,2, Jazayeri SB4, Samadi DB5.

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  HIV,  סרטן הערמונית,  כריתה רדיקלית,  כריתה רובוטית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו