מחקרים

ארביטוקס וכימותרפיה בקו ראשון בסרטן מעי גס גרורתי - בכל גיל?

מחקר מבוקר מגלה כי פולפירי-סטוקסימאב כטיפול קו ראשון בסרטן מעי גס גרורתי מאריך שרידות ללא התקדמות המחלה ושרידות כוללת ומעצים את התגובה לטיפול בכל קבוצות הגיל

במחקר CRYSTAL הוספה של סטוקסימאב (Erbitux, cetuximab) לפרוטקול FOLFIRI,י(Irinotecan 5-Flourouracil, Leucovorin) כקו ראשון בטיפול בסרטן מעי גס גרורתי (RAS wt) האריכה את השרידות הכוללת ושרידות ללא התקדמות המחלה של החולים ושיפרה את שיעורי התגובה האובייקטיביים לטיפול. בעבודה הנוכחית, שתוצאותיה פורסמו לאחרונה בכנס האחרון של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית, החוקרים ערכו ניתוח משנה של מחקר הקריסטל בכדי לבדוק את היעילות והבטיחות של ארביטוקס (Erbitux,cetuximab) כקו ראשון  משולב בכימותרפיה בקבוצות גיל שונות של חולים.

במחקר נכללו 367 חולי סרטן מעי גס גרורתי (RAS wt). החולים הוקצו אקראית לטיפול בפרוטוקול FOLFIRI או לטיפול ב-FOLFIRI בשילוב עם ארביטוקס (Erbitux, cetuximab). ניתוח הנתונים הנוכחי התמקד בשרידות ללא התקדמות המחלה, שרידות כוללת ושיעורי תגובה אובייקטיביים של החולים בהתאם להשתייכותם לשתי קבוצות גיל: חולים צעירים- מתחת ל 65; חולים מבוגרים- בני 65 ומעלה. לא נבחרו נקודות חיתוך בגילאים מבוגרים יותר בגלל מיעוט חולים.

252 מהחולים היו צעירים מ 65 ו-115 בני 65 ומעלה. בקרב החולים הצעירים, המאפיינים הבסיסים היו דומים בשתי זרועות המחקר, אולם איכות החיים והמצב התפקודי של החולים המבוגרים בכניסתם למחקר היו טובים יותר בקבוצת הכימותרפיה ללא ארביטוקס (Erbitux, cetuximab).

תוספת ארביטוקס (Erbitux, cetuximab) תורגמה להארכה של 3.3 חודשים בשרידות החציונית ללא התקדמות המחלה ולהארכה בת-9.5 חודשים בשרידות כוללת בחולים הצעירים. הפערים בשני המדדים לטובת ארביטוקס (Erbitux, cetuximab) נרשמו גם בקבוצת המבוגרים אך היו מעט צנועים יותר. יחס הסיכויים לתגובה אובייקטיבית לטיפול הודות לארביטוקס (Erbitux, cetuximab) עמד על 3.57 ו-2.32 בקרב החולים הצעירים והמבוגרים, בהתאמה. תופעות לוואי בשתי קבוצות הגיל היו שכיחות יותר בזרוע הטיפול המשולב.

החוקרים מסכמים כי במגבלות המדגם הקטן וההטרוגני מבחינת נתוני בסיס, שילובו של ארביטוקס (Erbitux, cetuximab) בכימותרפיה כטיפול קו ראשון בסרטן מעי גס גרורתי האריך את השרידות ללא התקדמות המחלה ואת השרידות הכוללת של החולים ושיפר את שיעורי התגובה לטיפול בשתי קבוצות הגיל, עם פערים מובהקים יותר בקבוצת החולים הצעירים.

מקור:

Eric VC, claus-henning K, Gunnar F, et al. Efficacy and safety of first­line cetuximab + FOLFIRI in older and younger patients (pts) with RAS wild­type (wt) metastatic colorectal cancer (mCRC) in the CRYSTAL study [abstract]. In: 2016 Gastrointestinal Cancers Symposium. J Clin Oncol 34, 2016 (suppl 4S; abstr 647).

http://meetinglibrary.asco.org/content/159858-173

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  אווסטין,  bevacizumab,  Avastin,  ארביטוקס,  Cetuximab,  ERBITUX,  mCRC,  נושא mCRC בחסות חברת Merck,  סרטן המעי הגס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו