מחקרים 25.04.2015

פגישת ייעוץ רפואית משותפת לפני ניתוח מיקרוגרפי בשיטת מוז

חוקרים מצאו, כי פגישות רפואיות משותפות יכולות להיות מיושמות באופן מוצלח בייעוץ לפני ניתוח בשיטת מוז (MOHS), ולגרום לשביעות רצון רבה של המטופלים

ייעוץ רפואי (צילום: אילוסטרציה)

פגישות רפואיות משותפות מאפשרות לחולים עם אבחנה דומה לקבל מידע וטיפול בו זמנית על ידי מטפל יחיד. נראה כי פגישות רפואיות משותפות מתאמות לניתוח מיקרוגרפי בשיטת מוז (MOHS), כיוון שכל החולים מקבלים את אותו המידע לגבי סרטן העור ביחס לפתופיזיולוגיה, לפרוגנוזה, למניעה, ולטיפול, כמו גם ביחס לאפשרויות לשחזור, והטיפול בפצע לאחר הפעולה הכירורגית.

מטרת החוקרים היתה לקיים פגישת ייעוץ רפואית משותפת לגבי ניתוח מיקרוגרפי בשיטת מוז, ולהעריך את שביעות רצונם של החולים מהמודל הזה.

יש לשקול פגישת ייעוץ רפואית משותפת כאלטרנטיבה לפגישת ייעוץ יחידנית

החוקרים, משתי מרפאות דרמטולוגיות בניו המפשייר, ביצעו פיילוט של 20 פגישות ייעוץ רפואיות משותפות לאורך תקופת זמן של שישה חודשים.

שביעות רצונם של החולים הוערכה על ידי סקר בעל 13 שאלות. למטופלים ניתנה בחירה בין פגישה משותפת לבין ייעוץ יחידני.

149 חולים נראו במהלך פגישות הייעוץ המשותפות שביצעו החוקרים. שיעור התגובה לסקר עמד על 65.8%. המגיבים ענו על שאלות לפי סקלת ליקרט (Likert scale), וממוצע תשובותיהם היה 4.29 ± 0.09 (בסקלה 5-1, כאשר 5 הוא הציון הגבוה ביותר).

המטופלים דיווחו, שהמודל של פגישות משותפות היה שימושי (84.7%) וכן כי הם היו משתתפים בפגישה רפואית משותפת גם בעתיד (80.6%).

החוקרים מציינים, כי למחקר ישנן מספר מגבלות, ביניהן: מספר מטופלים מצומצם, אוכלוסיית מטופלים יחסית הומוגנית, הטיה בשיעור התגובה וכן הטיה בבחירת המטופלים.

אף על פי כן, מסקנת החוקרים היא שפגישות רפואיות משותפות יכולות להיות מיושמות באופן מוצלח בייעוץ לפני ניתוח בשיטת מוז, ולגרום לשביעות רצון רבה של המטופלים. לכן, יש לשקול פגישת ייעוץ רפואית משותפת כאלטרנטיבה לפגישת ייעוץ יחידנית.

מקור:
Knackstedt, T. J., & Samie, F. H. (2015). Shared medical appointments for the preoperative consultation visit of mohs micrographic surgery. Journal of the American Academy of Dermatology, 72(2), 340-344.

 

נושאים קשורים:  מחקרים,  ניתוח דרמטולוגי,  ניתוח מיקרוגרפי בשיטת מוז,  סרטן עור,  פגישה רפואית משותפת,  MOHS,  שביעות רצון
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו