הודעות 21.06.2017

FDA אישר את Brigatinib לטיפול ב-NSCLC

מידע מחברת טקדה

רופא/ה נכבד/ה,

חברת טקדה (Takeda) שמחה לבשר כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר במסלול מואץ, ביום שישי ה-28 באפריל 2017 את התכשיר ALUNBRIGי(Brigatinib) לשימוש לפי האינדיקציה שלהלן:

ALUNBRIG is a kinase inhibitor indicated for the treatment of patients with anaplastic lymphoma kinase (ALK)-positive metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC) who have progressed on or are intolerant to crizotinib.

  • Brigatinib – הנו kinase Inhibitor ונלקח אחת ליום דרך הפה.
  • Brigatinib – מיועד לחולי NSCLC מסוג ALK+ אשר מחלתם התקדמה תחת הטיפול ב-Crizotinib או שאינם יכולים לסבול את הטיפול ב-Crizotinib.
  • Brigatinib – אושר ב-FDA על בסיס מחקר ה-ALTA,י222 מטופלים עם ALK+ NSCLC שטופלו ב-Crizotinib. במינון 180 מ"ג, Brigatinib הדגים 53% תגובה (ORR) ו-6 חודשים ללא התקדמות המחלה (PFS), כמו כן נצפתה תגובה של 67% (ORR) בחולים עם מחלה גרורתית של המוח ושטופלו ב- Crizotinib בקו הראשון.
  • תופעות לוואי השכיחות ביותר של Brigatinib היו: בחילה, שלשול, עייפות, שיעול וכאב ראש.
  • לפני כחודשיים רכשה חברת Takeda (טקדה), את חברת Ariad אשר פיתחה את Brigatinib, והפכה להיות המשווקת הגלובאלית של התרופה.
  • טקדה ישראל, חברה בבעלותה המלאה של קבוצת טקדה העולמית הינה המשווקת הבלעדית של מוצרי טקדה בארץ ומתמקדת בהנגשת תרופות בתחומי ההמטולוגיה, אונקולוגיה וגסטרואנטרולוגיה כדוגמת: Ninlaro, Entyvio ועוד.

המידע הנוגע לשימוש ב-Brigatinib לאינדיקציה המופיעה מעלה, מוגש לידיעה בלבד, ואין לראות בו משום המלצה או עידוד לעשיית השימוש האמור בתכשיר.

מוגש כשירות לציבור הרופאים מטעם חברת טקדה.

לצפיה בפרסום ההודעה המלאה של ה-FDA:

https://www.fda.gov/Drugs/InformationOnDrugs/ApprovedDrugs/ucm555841.htm

לפרטים נוספים אשמח לעמוד לרשותך,

אדוה ירדן, MD

מנהלת רפואית

[email protected]

054-9800838

נושאים קשורים:  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו