הודעות 19.01.2017

סיכום ישיבת וועד

להלן סיכום מליאת האיגוד האונקולוגי מתאריך 13.1.17

  1. יו"ר האיגוד ד"ר מרמרשטיין נתן דיווח על הנושאים העיקריים בהם עסק האיגוד במישור הבין לאומי ובארץ.

    * שיפור מעמד המקצוע בארץ: מקצוע הרדיותרפיה הוכר כמקצוע במצוקה וכמו כן האונקולוגיה הרפואית בפרפריה. המאבק הקשה בכל הקשור לתוספת תקינה מול משרדי הבריאות והאוצר נמשך.
    * בזירה הבין לאומית היה פחות קשה מהבית. התקבלנו כחברים ב ESTRO כולל חברות קבוצתית של מתמחי הרדיותרפיה הצעירים (10 אנשים) שהאיגוד משלם עבורם דמי חברות והם נהנים מכל ההטבות שמעניקה החברות. קיבלנו אישור לתרגום הסילבוס של ESTRO לעברית שבסופו של דבר אושר במועצה המדעית של ESTRO ואנו יכולים להשתמש בו בארץ. נשאר לנו לשכנע את המועצה המדעית של הר"י להשתמש בסילבוס זה בארץ. בנוסף שימוש בסילבוס של ESTRO ידרוש מהמנהלים לעמוד בתוכנית התמחות לפי דרישות ה- Log book
    * בימים אילו נחתם הסכם עם ESMO – על כך שהאיגוד שלנו התקבל כקבוצה ב-ESMO עם כל ההטבות הנלוות לכך לחברי האיגוד אשר גם חברים ב ESMO. מהשנה הבאה בכינוס של ESMO יהיה דוכן של ISCORT ובכינוס ISCORT יהיה דוכן של ESMO. קיבלנו הסכמה לתרגום הסילבוס של ESMO לעברית, לא כולל אונקו-המטולוגיה, ובמקרה של סיום התמחות ומעבר בהצלחה של הבחינה האירופאית (בשפה האנגלית) תהיה הכרה של המומחה באירופה. יש לציין שזהו לא אישור עבודה באירופה אלא רק הכרה כמומחה.
    * בנוסף לכך הוחל בהכנסת חברי האיגוד לקבוצות עבודה של ESMO. עדיין מוקדם להודיע על הצלחה היות והתהליך החל רק לאחר כינוס ESMO האחרון והסיכום היה בעל פה. מספר מכתבים לראשי קבוצות כבר נשלחו.
    * הישגים נוספים של הועד בזכותם של חברי הועד: שינוי ומתיחת פנים של אתר האיגוד, מלגות למשתלמים בחו"ל (פרופ.ג. בר-סלע), הענקת מענקי מחקר (ד"ר ר. ברגר, פרופ. בר-סלע).
    * נושא יחידת המחקר של האיגוד, הוצג במליאה והפיתוח שלו ימשך על ידי הוועד הבא.

  1. גזבר האיגוד, ד"ר פפר, מסר דו"ח על ההתנהלות הכספית של האיגוד בשנה האחרונה. כולל הכנסות והוצאות ויתרת סכום כספי האיגוד.
  2. פרופ. שטמר מסר דיווח קצר על עבודת וועדת ההכנה לסל התרופות. יש לציין שעבודת האיגוד ככלל והוועדה כפרט, זכתה לתשבוחות מצד אנשי משרד הבריאות.
  3. פרופ. בר-סלע מסר דיווח קצר על פעילות אתר האיגוד. קיימת עליה משמעותית במספר הכניסות לאתר שעומד כעת על ממוצע חודשי של 2100 כניסות כל חודש. בחודש הקרוב יוחל בהשקת תתי-אתרים של החוגים השונים הפועלים במסגרת האיגוד.
  4. ד"ר יאיר בר, הציג את מסקנות פגישת הצוות (ד"ר אביבית פאר, ד"ר רווית גבע, ד"ר בר) שמונה על ידי הוועד לעסוק באפשרות ההקמה של יחידת מחקר השייכת לאיגוד. כסיכום למצגת, נראה ששלב הפיתוח הבא דורש השקעה של לפחות רבע מיליון שקל מצד האיגוד, על מנת להעמיד מערכת מחקרים עובדת וביצוע מחקר רב מרכזי ראשון בחסות האיגוד.
  5. פרופ. קוטן מסר דו"ח קצר על בחינות ההתמחות והעלה את הבעיה העיקרית שקיימת בנושא והיא הענות לכתיבת שאלות לבחינת שלב א'. הפתרון יהיה ככל הנראה סדנה סגורה של יומיים בבית מלון לכותבי השאלות ע"ח האיגוד.
  6. פרופ. קטן הציג בקשה להשתתפות במחקר ראיונות בנושא "בדיקות מיותרות באונקולוגיה". מכתב הזמנה להשתתפות יועלה לאתר.
  7. ד"ר רמו, מסרה דו"ח בנושא פעילות וועדת הביקורת. לא היתה ביקורת על התנהלות הוועד, אך היתה ביקורת על העדר שקף של "הצהרת ניגוד ענינים וקבלת חסות מחברות" בתחילת מרבית ההרצאות שניתנו בכנס.
  8. נושא עבודת המתמחים ברדיותרפיה והכשרתם, ידון בפגישה של מנהלי יחידות הקרינה ומנהלי המערכים האונקולוגיים בהם פועלות יחידות קרינה. הפגישה תבוצע לאחר הבחירות לוועד והתחלת פעילותו של הוועד החדש.
  9. מלגות האיגוד לחו"ל: טופס הבקשה ישונה כך שתוסר המגבלה של עד גיל 40 ובמקומה תהיה מגבלה של עד 3 שנים מסיום ההתמחות. החלטה פורמלית על כך תילקח על ידי וועד האיגוד הבא.
  10. בחודש פברואר תתקימנה בחירות חדשות לוועד האיגוד. הודעה מסודרת בנושא תצא מטעם הר"י וועדת הבחירות של האיגוד.
  11. לאחר תחילת פעילות הוועד החדש במרץ, יהיה צורך בביצוע הליך בחירות בכל אחד מהחוגים הפעילים.

סיכם: פרופ. בר-סלע

נושאים קשורים:  הודעות,  הודעות האיגוד
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו